Familiestichting

Haselhoff

Familiedagen

Ter bevordering van het contact tussen de Familiestichting en de donateurs en tussen familieleden onderling organiseert het bestuur regelmatig een familiedag. Het streven is om elke twee jaar een familiedag te organiseren.

Familiedag 2022

Op 2 oktober 2022 hielden we - na 4 jaar afwezigheid door corona - de tiende familiedag in luchtvaartmuseum Aviodrome in Lelystad. Met ongeveer 40 deelnemers genoten we van een heerlijke lunch in een replica van de eerste vertrekhal van Schiphol en bekeken we het museum.

Foto's van deze familiedag vindt u op het besloten gedeelte (wachtwoord vereist)

Familiedag 2018 - Leek

Op 6 oktober 2018 is onze negende familiedag op kasteel Nienoord in Leek gehouden.
Het was een prachtige dag met ronde de zestig deelnemers die in een zeer ontspannen en familiale sfeer hebben genoten van het programma, de mooie entourage en het weer.

Familiedag 2016 - Epe

Knop

Op zaterdag 24 september 2016 is de 8e Familiedag van de Familiestichting Haselhoff gehouden.

Het bestuur had deze keer als locatie gekozen voor hotel/restaurant Dennenheuvel, Heerderweg 27, 8161 BK in de gemeente Epe op de Veluwe, 15 kilometer van Zwolle. Een prachtige plek, grenzend aan het bos en met genoeg ruimte om veel familieleden te kunnen ontvangen.

Het werd een prachtige dag, zonovergoten en met een hele fijne sfeer. De familieleden zochten elkaar op en konden genieten van een werkelijk voortreffelijke lunch. Ook de boswandeling viel in goede aarde.

Foto's van deze familiedag vindt u op de donateurspagina (wachtwoord vereist)

Familiedag 2014 - Veenhuizen (Drenthe)

Op zaterdag 4 oktober 2014 werd de 7e Familiedag gehouden. Deze stond in het teken van het 25 jarig bestaan van de Familiestichting Haselhoff.
Een prachtige dag met fantastisch weer, een mooi en gevarieerd programma op een heel bijzondere locatie en bovenal met bijna 100 deelnemers. Uit de onderstaande reacties blijkt wel hoezeer deze familiedag werd gewaardeerd.

"Wij willen jullie heel hartelijk danken voor de dag van gisteren. Organisatie en locatie waren fantastisch. Door jullie inzet is deze dag een groot familiesucces geworden"

"Beste allemaal, het was een voortreffelijk georganiseerde familiedag en dat vonden we allemaal. Ook onze kinderen waren heel enthousiast. Kortom dank!"

Familiedag 2012 - Wedde

Knop

De zesde familiedag op 29 september 2012 te Wedde was een bijzondere dag. Niet alleen omdat de opkomst, net als overigens bij de vorige familiedagen, groot was, maar tijdens deze dag kon men ook de schitterend gerestaureerde Burcht van Wedde bezoeken en in het bijzonder een van de vertrekken die om de relatie tussen de burcht en de familie Haselhoff gestalte te geven, de naam Haselhoff Sociëteit draagt. Verder werd een bezoek gebracht aan de kerk en het kerkhof met de familiegraven uit de 17e en 18e eeuw.

Foto's van deze familiedag vindt u op de donateurspagina (wachtwoord vereist)

Familiedag 2010 - Lhee (Drenthe)

Tijdens de familiedag op 18 september 2010 in hotel De Börken te Lhee werd de Nieuwe Kroniek van het geslacht Haselhoff officieel gepresenteerd. Veel familieleden uit Nederland, maar ook uit het buitenland waren daarbij aanwezig.

Familiedag 2004 - Ouwehands Dierenpark, Rhenen

Op 25 september 2004 vond de vierde familiedag plaats in Ouwehands Dierenpark te Rhenen.

Familiedag 2001 - 't Loo, Apeldoorn

Op 12 mei 2001 volgde een bijeenkomst in Apeldoorn, tegenover paleis Het Loo. Er werd een rondleiding gehouden en de dag kreeg een bijzonder tintje door de aanwezigheid van Erik Hazelhoff Roelfzema, Soldaat van Oranje, oud-adjudant van koningin Wilhelmina en vriend van prins Bernhard. Veel familieleden benutten de mogelijkheid om Eriks boek ‘Op zoek naar het leven’ door hem te laten signeren. Ook familieleden uit Argentinië bezochten deze familiedag.

Familiedag 1995 - Oranjewoud

Op 30 september 1995 was Oranjewoud de plaats van samenkomst. Naast een gezellig samenzijn, kon men genieten van een prachtige show met Friesche Paarden, georganiseerd door Roelof Hazelhoff.

Familiedag 1991 - Wedde

De eerste familiedag werd op 27 april 1991 gehouden in Wedde en Bourtange. Ter gelegenheid van deze dag werden aan de gemeente Bellingwedde drie eikenbomen geschonken. Deze bomen symboliseren het familiewapen en benadrukken de relatie van de familie Haselhoff met de Burcht in Wedde. Ze zijn samen met een herinneringsbord in de omgeving van de burcht geplant.