Familiestichting

Haselhoff

Donaties en schenkingen

Word donateur!

De Familiestichting is financieel volledig afhankelijk van donateurs en begunstigers, die de stichting in staat stellen onderzoek te doen en daarover te publiceren. Zij houden het bestuur ook op de hoogte van de mutaties van hun gezin en naaste familie, waardoor de familiegegevens actueel worden gehouden. Het HaselhoffBulletin ontleent een deel van zijn inhoud aan deze bijdragen. Het archief wordt op deze wijze actueel gehouden en verder uitgebreid met foto’s, documenten en voorwerpen.

Momenteel telt de stichting meer dan 150 donateurs.

Donateurs, begunstigers en andere belangstellenden kunnen de stichting steunen met een jaarlijkse bijdrage van minimaal € 20,00. Zij bepalen zelf hoeveel zij doneren en uiteraard zijn alle giften, groot en klein, van harte welkom. Een donateur ontvangt minimaal twee keer per jaar het Haselhoff
Bulletin. Zij krijgen tevens korting op de deelnamekosten voor de familiedagen.

Indien u de stichting wilt steunen door donateur te worden, of indien u een financiële bijdrage wilt geven, kunt u dat op verschillende manieren doen:

1. Door op aanmeldingsformulier hiernaast te klikken, het formulier (een pdf-file) in te vullen, te printen en te ondertekenen. Graag opsturen naar het secretariaat. U kunt ook het ingevulde formulier (tijdelijk) opslaan en vervolgens bijvoegen aan een mail gericht aan info@haselhoffstichting.nl. Uw gegevens zullen vertrouwelijk worden behandeld.
  2. U kunt bellen of mailen naar het secretariaat
  3. U kunt het bedrag rechtstreeks overmaken naar rekeningnummer NL23ABNA0507007700 t.n.v. Familiestichting Haselhoff, Drachten, o.v.v. gift of aanmelding donateur.

Tabaksdoos van de familie Hazelhoff Roelfzema. Waarschijnlijk gemaakt rond 1860 door de zilversmid Mr. Jacobus van Dam uit Schoonhoven. In bruikleen gegeven aan de Familiestichting Haselhoff.

Schenkingen

Uiteraard is het mogelijk materiële zaken zoals boeken, foto’s of voorwerpen aan de Familiestichting te schenken. Deze worden opgeslagen in het familiearchief of – indien de mogelijkheid zich voordoet – tentoongesteld voor een breder publiek. Schenkingen met een aanzienlijk financiële en/of emotionele waarde worden vastgelegd conform de regels van het schenkingsrecht.

Daartoe is een schenkingsformulier opgemaakt. Een klik op de link hiernaast en het formulier kan ingevuld, ondertekend en opgestuurd worden naar het secretariaat.

Ook is het mogelijk voorwerpen in bruikleen te geven. Hiervoor wordt een bruikleenovereenkomst opgesteld en ondertekend.